Friday 13 January 2012

Stoking Tawaf dan Sa'ie dari Korea

Assalamualaikum,

Stoking kasut ini merupakan suatu cara pemakaian mengikut  budaya orang-orang Korea. Mereka membawa stoking kasut ini di dalam beg tangan dan memakainya apabila berada di dalam mana-mana rumah bagi tujuan melindungi dan memanaskan tapak kaki.

Ibu saya merupakan seorang Korea yang telah bermastautin di Malaysia lebih dari 40 tahun. Oleh itu, beliau telah menggalakkan kami (anak-anak) untuk menggunakan stoking kaust ini sejak lama dahulu. Semasa beliau mengerjakan ibadah haji pada tahun 2005, beliau telah menggunakkan stoking kasut ini sepanjang masa dan mendapati ianya banyak membantu terutamanya semasa mengerjakan tawaf dan sai'e.

Permintaan terhadap stoking kasut haji & umrah ini juga meningkat kerana kualiti, fabrik, dan rekaan menarik serta tapak yang ditambah dengan 'biji-biji bergetah' sebagai salah satu cara mengurangkan kelicinan semasa berjalan (anti-slippery).



Kepada yang berminat untuk mendapatkan stoking kasut ini bolehlah menghantar emel kepada butik.abad@gmail.com . Kami juga menggalakkan belian secara borong. Oleh itu, kepada pembeli yang serius, sertakan butiran seperti di bawah.

Hendaklah disertakan dengan butiran seperti ;

1) Nama :
2) Alamat penghantaran :
3) Kuantiti pesanan :
4) Jumlah bayaran :
5) No rujukan transaksi :
6) waktu transaksi (jika ada) :

*1 pasang : RM18.00
  3 pasang : RM 45.00

Harga pos : RM 6.00 atau mengikut kadar yang telah ditetapkan oleh Pos Malaysia


Bayaran boleh dilakukan melalui ;

1)    CIMB Bank Berhad
2)    MAYBANK Berhad

Nombor akaun akan diberikan kepada bakal pembeli melalui emel.
    

No comments: